26.11.16

De een na laatste dood van het meisje Capone (2)

De een na laatste dood van het meisje Capone
Isabel Hoving

Het gaat over Ewa Capone. Ze woont alleen met haar trouwe hondje Mazzie in Nederland ondergedoken in een stad
Wanneer ze vlucht voor twee mannen en geen keuze heeft, gaat ze een huis binnen: de satanskerk. zoals ze het noemen, om aan de mannen te ontsnappen.
Maar daar wordt ze doorverkocht aan Wreck waar ze zonder dat ze het wil verstrikt raakt in de problemen van Wreck en haar ouders die zo close verbonden zijn dat het bijna eng is.
In deze wereld is door de opwarming van de aarde een groot deel van Europa ondergelopen. En alles is digitaal, alles wordt geregistreerd en er valt niet aan te ontsnappen.

Het is een mooi boek met een levendige fantasie, maar het is wel rommelig geschreven. Ik heb het gelezen voor school, dus moest het wel uit lezen. Dat trok mij er wel doorheen en als je het in een paar avonden uitleest, dan  helpt dat heel erg. Het is echt een boek om in één keer uit te lezen, dan kom je er pas echt in. Ik vind het wel jammer dat de omgeving niet goed beschreven is. Een kaart of iets anders zou veel houvast geven. Isabel heeft het boek op een leuke marinier geschreven, op een manier die ik nog niet vaak ben tegen gekomen. Het was dan wel onrustig geschreven, maar ik verveelde mij nooit. Er gebeurde altijd wel wat. Het was een goed boek

Gelezen door Jelmer (16 jaar)