19.11.16

Divergent (2)

Divergent serie
Veronica Roth

Beatris zit bij Zelfverloochening, de factie van haar ouders, waar de idealen zijn dat je jezelf wegcijfert en alles doet voor anderen. Zij zijn ook de leiders van de stad. Verder heb je de facties Onverschrokkenheid, Eruditie, Vriendschap en Oprechtheid. Ze is 16 en moet dus dit jaar kiezen naar welke factie ze wil. Maar eerst moet ze de test ondergaan, wat een hulpje is voor haar keuze. W at is haar uitslag? Ze moet kiezen. Maar wat kiest ze:  kiest ze voor zichzelf of voor haar familie? Maar niets is, wat het lijkt. Kan ze een ramp voorkomen?

Een geweldige serie, die je moet lezen. Je wordt meegezogen tot het einde en leest de volgende delen in één dag uit. Voor mij is het ook de eerste serie, die ik twee keer heb gelezen. En alle films heb ik ook gezien en ik verheug me al op de volgende. Los zijn de films ook erg mooi, maar ik raad je aan om altijd eerst het boek te lezen en dan pas de film te kijken. Veronica heeft een compleet nieuwe wereld gecreëerd, waar ik echt bewondering voor heb: één van mijn lievelingsseries.

Gelezen door Jelmer (16 jaar)