19.11.16

Het jaar dat de wereld op zijn kop stond (3)

Claire Furniss; schrijfster van

“ Ik heb altijd gedacht dat je het op de een of andere manier zou weten als er iets ergs ging gebeuren. Ik dacht dat je het zou voelen aankomen, zoals wanneer het drukkend en donker wordt voordat er een bui los barst en je weet dat je beter ergens kunt gaan schuilen tot het over is gewaaid, maar zo gaat het dus helemaal niet’’

En zo ging het ook niet, Pearl is 15 als haar moeder overlijdt bij de geboorte van haar half zusje. In dit boek lees je haar verhaal van het eerste jaar na het overlijden van haar moeder. In dit jaar gebeuren heel veel heftige maar ook grappige dingen. Ze is natuurlijk heel verdrietig, boos omdat haar moeder weg ging, haat haar half zusje enorm die er volgens haar er voor gezorgd heeft dat haar moeder er niet meer is. Maar ze wordt ook voor het eerst verliefd, wat niet heel soepel verloopt aangezien ze enorm met haar gevoelens in de knoop zit en ze vindt haar echte vader terug.


In dit boek zie je steeds meer dat je zichzelf terug vindt en alles een beetje leert accepteren. Het is enorm mooi en ook heel heftig. Ik moet eerlijk toegeven, en dit kan natuurlijk aan mijn eigen emotionele zelf liggen, maar ik moest wel een traan wegvegen toen ik het boek uit had. Je zit zo in het verhaal en je wordt zo enorm meegesleept met de gevoelens van Pearl. Het is echt bijzonder hoe gedetailleerd dit geschreven is en hoe erg ik meeleefde. Ik heb veel van dit soort boeken gelezen maar nooit heb ik een boek zo snel en geboeid uitgelezen als dit boek. Zoals je misschien wel aan me kunt merken ben ik enorm enthousiast hier over en ik hoop jullie ook als jullie dit lezen. Dus ja, ik zeg zeker:LEZEN!

Gelezen door Eva (14 jaar)