2.12.16

Neem mijn hand (2)

Kate DiCamillo

Raymie wil heel graag ‘Mini Miss Midden-Florida Autobanden 1975’ winnen, want als haar foto in de krant komt, zal haar vader terugkomen. Ook Louise wil de wedstrijd winnen. Zij wil namelijk niet naar het armenhuis en ze wil haar kat Archie uit het Vriendelijkste Dierencentrum halen. Haar ouders zijn gestorven en nu woont ze bij haar oma. Billie wil ook meedoen, maar zij wil de wedstrijd alleen maar saboteren. Als ze elkaar bij twirl-les ontmoeten, worden ze hele goede vrienden. Samen maken ze onverwachtse dingen mee, die hun band versterken.

Ik heb heel erg van het boek genoten. Vooral Louise zegt soms hele mooie dingen waarover je moet nadenken om ze te begrijpen. Louise is heel erg optimistisch en vrolijk. Zij gelooft in dingen die niet echt zijn, maar trekt zich er niets van aan als iemand dat raar vindt. Dat vind ik leuke eigenschappen en daardoor is zij mijn favoriete personage uit dit boek. Maar ook Raymie en Billie zijn heel erg aardig. Het was spannender dan ik had gedacht, maar heel erg spannend en eng is het ook niet.  Doordat ze allemaal best vervelende dingen hebben meegemaakt, leef je met ze mee, maar ze gaan er zelf heel goed mee om. De gebeurtenissen zijn heel onverwachts en het taalgebruik vind ik heel erg mooi. Kortom: ik vond het een leuk boek en ik vind dit boek een aanrader. 

Gelezen door Nienke (13 jaar)