7.10.16

Sterrenstof

Krystal Sutherland

Dit is beslist geen verhaal over liefde op het eerste gezicht. Maar het is wel een liefdes verhaal, nou ja. Min of meer.

Henry is nog nooit verliefd geweest. Hij dacht altijd dat als je de ware vond net als iets in de films zou zijn, zonder de slowmotion en de spotlights, maar hij dacht wel dat je iets zou voelen. Dat je hart een sprongetje maakt of dat je iets zou voelen in je buik. Niets van dit alles gebeurde toen Grace Town de klas in kwam lopen. Ondanks dat Grace een heel groot verdriet met zich mee draagt, wordt Henry verliefd op haar. En niet een beetje ook, maar hun liefde is niet makkelijk. Grace is namelijk niet het makkelijkste persoon om mee te praten, en dat heeft allemaal te maken met de manier hoe ze zich kleed en waarom ze met een wandelstok loopt. Henry doet er alles aan om uit te vinden waarom ze zo doet, maar als hij er achter komt loopt het verhaal toch niet zo af hoe je zou denken.

Dit is een enorm goed boek, het heeft serieuze stukken maar ook stukken waarom je moet lachen. Ik hou vooral van dit boek door het einde, ik wil natuurlijk het einde niet verklappen omdat je het boek echt zelf moet lezen daarvoor, maar het einde is totaal niet wat je verwacht en dat vind ik juist leuk. Meestal heb ik met dit soort boeken dat je het einde kan voorspellen en dat is dit keer niet het geval.

Verder zit er ook een soort mysterie in, wat er nou eigenlijk met Grace aan de hand is, want hoe zij zich soms gedraagt is best wel vaag. Soms snap ik ook totaal niet waarom Henry zo veel moeite voor haar doet, maar het is wel mooi dat hij haar heel graag wilt helpen. Ik heb heel veel van dit boek genoten en ik weet zeker dat jij dat ook zou doen als jij dit boek zou lezen! Echt een aanrader.

Gelezen door Eva (14 jaar)