22.10.16

Overspoeld (2)

Overspoeld
Gideon Samson & Julius 't Hart

Dit boek is een slash-boek. Dat houdt in dat het boek geschreven is door een schrijver en een jongere die iets heeft meegemaakt. De schrijver, in dit geval dus Gideon, schrijft dit verhaal op in een boek. Elk slash-boek heeft een andere schrijver en een andere jongere die het verhaal schrijven.

Dit boek gaat over de enorme vloedgolf op Sri Lanka in 2004. De hoofdpersoon Pieter heeft een super leuk tussenjaar op Sri Lanka waar hij lesgeeft aan blinde en dove kinderen. Hij ontmoet een vriend die ook les geeft daar. Ze trekken veel op samen. Ze ontmoeten 2 meisjes. Maar dan komt er een alles verwoestende vloedgolf...
 
Ik vind het onderwerp goed gekozen, omdat de lezer er ooit vast wel iets over gehoord heeft. Met dit boek denkt de lezer dan: O ja, dat onderwerp ken ik een beetje, maar ik wil er wel iets meer over weten. Dan wil diegene het boek lezen. Dat vind ik goed aan het boek. Wat ik iets minder vind is dat het boek niet zo goed de heftigheid van de golf omschrijft. Pieter ziet weleens een lijk, maar het boek laat niet goed blijken dat het echt heel verschrikkelijke gevolgen had. Misschien doen ze dat om het boek niet te eng te maken, maar van mij had het wel gemogen.

Gelezen door Rozemarijn (13 jaar)