8.10.16

Dromen van dolfijnen

Ginny Rorby

 Ik vond het een leuk boek. Ik vond het niet heel spannend, wel erg leuk om te lezen. Ik wilde wel steeds verder blijven lezen. Het boek is wel “echt” geschreven, het verhaal zou op deze manier kunnen gebeuren.
Ik zou wel met de hoofdpersoon willen ruilen. Dan zou ik elke week met een dolfijn mogen zwemmen en dat lijkt me fantastisch.
De omslag klopt niet echt met het boek. Daar staat een foto van een boot en een dolfijn en in het verhaal gaan ze nooit met de boot naar Nori de dolfijn toe.

Het mooiste stuk van het verhaal vind ik als Lily Zoe leert kennen:
“Ben je daar nog?” Vraagt ze. Even denk ik erover om niet te antwoorden, maar ik doe het toch. “Ja”. “Ik heet Zoe.” “Dat weet ik. Ik sta al een tijdje naar je te kijken. Ik heet Lily.”
“Zie ik er zo vreemd uit?“
“Nee, dat is het niet.”
“Ken je nog meer blinde mensen? “
“Nee.”

Ik vind wel dat andere kinderen dit boek moeten lezen want het is een erg leuk boek.

Gelezen door Lisa (8 jaar)