24.9.16

Troep

 http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/9-t-m-12-jaar/troep
Troep
Ilse Bos

“Ze hadden me te pakken. Nog even verschool ik me achter het traphek, maar ik wist dat het geen zin had. Nillem gilde door. Nog vijf gillen, sprak ik met mezelf af. Dan ging ik ernaartoe.

Gil 1.

Gil 2.
Gil 3.
Gil 4.
Ik haalde diep adem.
Gil 5.”

Met zijn dertienen wonen ze op het vieze landje, zonder ouders; Pola, Wanja, Vladimir, Wallie, Anzar, Knut, Wolke, Mo, Hidde, Nillem, Trijn en Flip en Tuitje. Maar mevrouw Wijfjes van het zorgbureau maakt hun fijne leven ongemakkelijk. Bovendien gebeuren er rare dingen………..

Ik vond het een leuk boek en het las heel makkelijk. Het was een beetje een vreemd verhaal want er was geen duidelijke verhaallijn. Er gebeurde dus veel tegelijkertijd. 

Gelezen door Emma (11 jaar)