10.7.12

Spinder

Spinder
Simon van der Geest



Hidde is een jongen over wie dit boek gaat,
nou eigenlijk is het Hiddes dagboek.
Hidde is een jongen die samen woont met zijn moeder en broer Jeppe.
De broertjes waren vroeger met z’n 3en maar hun oudere broer is overleden.
Toen de broertjes nog met z’n 3en waren en ze net verhuisd waren naar het huis waar ze nu wonen.
Ontdekte ze een ondergrondse kelder
(Waar hun moeder niks van weet.)
Toen hun broer overleed mocht Hidde de kelder hebben van zijn  broer Jeppe.
Maar nu wil Jeppe de kelder terug om er te kunnen oefenen op zijn nieuwe drumstel.
Maar Hidde heeft de kelder omgebouwd tot een  soort insecten museum.
Zijn insecten zijn z’n  leven.
Jeppe & Hidde beginnen een oorlog om DE KELDER.
Maar Hidde en Jeppe  hebben een geheim een verschrikkelijk geheim dat Hidde als wapen tegen zijn broer kan gebruiken.

Ik vond dit een super leuk boek.
Het lijkt misschien een beetje een vaag boek als je de voorkant ziet maar dat is niet zo.
Ik denk dat iedereen het wel een leuk boek zal vinden.

“Mijn broer is te ver gegaan.
Hij maakt alles kapot.
Dit is wat ik ga doen :
ik ga het geheim vertellen.
Aan jou.”

Gelezen door Annelinde(12 jaar)