5.7.12

Fabelhaven

Fabelhaven
Brandon Mull



 
Dit boek vind ik werkelijk heel mooi. Ik hou van het fantasy-achtige met mooie, verdrietige en spannende hoofdstukken. Soms heb ik het, dat ik een boek lees en dan denk ik “dat had wel anders gekund” of “moest dat er echt in voorkomen?” Dat is in dit boek niet zo, hierin klopt alles. De voorkant ziet er ook erg geheimzinnig uit.

Kendra, de hoofdpersoon, is een meisje en ondanks dat ze een meisje is, zou ik haar wel willen zijn. Ze beleeft allemaal avonturen en uiteindelijk moet ze zelfs haar broertje Seth, opa Serenson en oma Serenson redden. Maar of dat lukt…. Verklap ik niet. Het begint met dat de vader en moeder van Kendra en Seth op reis gaan. Zij gaat dan samen met haar broertje bij haar opa logeren. Langzamerhand komen ze er achter dat hij de baas is van een magisch reservaat waar elfen, heksen, nayaden en dat soort wezens wonen. Op midzomersnacht mogen de goede en kwade wezens de grenzen van het reservaat uit. Elk jaar is dat erger geworden want de kwade wezens verwoesten bijna alles. Dit keer komen ze zelfs in hun huis. En hun opa wordt dan ontvoerd….
Het is jammer dat dat nog niet alle delen in het Nederlands vertaald zijn, want ik kan geen Engels. Ik wil wel heel graag het volgende boek lezen dat gelukkig al wel vertaald is.

Gelezen door
João (11 jaar)