29.9.12

Verschoppelingen




Verschoppelingen
Suzanne Wouda


Verschoppelingen was best wel spannend want je wil heel graag het einde weten en lezen. Ik kan me niet inleven in Daniel (hoofdpersoon) omdat er zo veel ergs gebeurd.
Als je het boek leest lijkt het net of het echt gebeurd is het lijkt namelijk zo echt allemaal. Toen ik het boek voor het eerst zag dacht ik dit is echt geen leuk boek maar  ik ging de achterkant lezen en toen bleek het een super leuk boek te zijn!
Toen ik het boek uit was begreep ik de voorkant wel.
Het is een super leuk boek! En iedereen die mijn stukje leest moet ‘Verschoppelingen’ ook lezen!
Waarom?
Daniel woont in de armste buurt van Amsterdam en daar de breekt de pest uit.
De pest is een hele besmettelijke ziekte en voordat hij het in de gaten heeft is zijn hele familie dood. Hij en zijn zusje blijven leven maar Daniel weet niet waar zijn zusje is gebleven omdat zij mee is genomen. Hij gaat haar zoeken en krijgt hulp van een onverwacht persoon. Maar wie is dat.............................? lezen dus allemaal!

Gelezen door: Ayla (12 jaar)