20.9.12

Brainwash


Brainwash
Carry Slee


Elise heeft het gevoel dat ze moet overgeven en ze rent de kamer uit, naar boven. Ze valt op haar bed neer, maar op haar kamer hoort ze Naomi's stem nog steeds. Of ze beeldt zich dat in, ze weet het niet, ze weet niets meer. Ze heeft nergens meer rust, niet eens in haar eigen huis. ze gaat rechtop zitten. Ik word hier hartstikke gek. Hij breekt bij me in, net als vroeger. Ik heb niets meer te vertellen. Toen had ik ook geen veilige plek meer. Overal kon hij me belagen. Ze was van hem en daar moest ze trots op zijn. Ze hoort zijn stem in haar hoofd. Jij bent van mij, jij bent mijn uitverkorene, vergeet dat nooit. Kon ze het maar vergeten! Ze dacht dat het haar gelukt was om alles te vergeten. Ze heeft de laatste jaren keihard gewerkt om nergens aan te hoeven denken. 

Als Naomi bij haar zus Elise intrekt ontmoet je Jelle, ze vind hem meteen een stuk.
Jelle valt ook op haar, dit is voor Naomi weer de eerste keer dat ze verkering krijgt met iemand sinds dat Eric een verkeersongeluk heeft gehad. Jelle heeft het ook erg lastig: '' hij heeft geen eigen huis en hij heeft het moeilijk met zijn verleden.Dat geeft problemen met zijn leven nu.
Elise heeft het ook moeilijk met haar verleden, wanneer ze een extra  baan toegediend krijgt word het heel moeilijk voor haar: '' Ze heeft veel nachtmerries en moeilijke herinneringen komen weer bij haar naar boven. Op een dag ontmoet je Rafael die straalt veel rust uit en zegt dat ze bij Jonathan moet gaan wonen...........

Wil je weten hoe het verder met deze drie jongeren gaat gebeuren?
Dan zou ik snel dit spannende, ontroerende en meeslepend verhaal gaan lezen.


Gelezen door: Yanouk (13 jaar)