7.9.12

Spinder (2)

 Simon van der Geest, schrijver van:
Spinder


Spinder gaat over een jongen, genaamd Hidde. Hij heeft een geheime kelder en daarin heeft hij zijn eigen lab. In het lab houdt Hidde allerlei verschillende insecten zoals: sprinkhanen, kevers, wandelende blaadjes en takken, rupsen en nog meer van dat soort insecten.
Maar hij heeft ook nog een broer, Jeppe, en Jeppe wil de (geheime) kelder afpakken en ombouwen tot zijn oefenhok waar hij kan drummen en gitaar spelen. Daar is Hidde het natuurlijk niet mee eens en het wordt een oorlog tussen Hidde en zijn broer.
Hidde maakt eigenlijk nauwelijks kans, maar hij heeft één wapen: het geheim dat ze al jaren bewaren verklappen...
Ik vond het een leuk boek en het is ook heel knap geschreven, want de schrijver doet net alsof hij Hidde is en het aan jou vertelt alsof hij weet dat je het gaat lezen.
Ik vind het wel echt een aanrader voor jongens én meisjes, want het boek is gewoon heel goed geschreven en je hebt telkens weer zin om het te lezen, daarom heb ik het boek ook in 2 dagen uitgelezen.
Hier nog even een stukje uit het boek:

Je weet niet wat je in je handen hebt. In dit schift dat je nu vasthoudt heb ik de oorlog beschreven tussen mij en mijn broer.
Op deze bladzijden ben ik een maand geleden begonnen om alles te vertelllen over mijn insecten.
En over mijn broer en onze geheimen.
Ik wist toen nog niet hoe het uit de hand zou lopen. Sommige geheimen kunnen maar het best bewaard blijven, diep onder de grond.
Sommige geheimen stinken en vreten overal gaten in.
Laat dit schrift nooit in verkeerde handen vallen!
Ik weet niet of jijzelf goede of verkeerde handen hebt. Ik hoop goede. Ik ken je niet, en toch ga ik jou alles vertellen.
Iemand moet het weten. 

Gelezen door IJsbrand (10 jaar)