11.4.13

Vioolmeisje (5)

Leny van Grootel, schrijfster van
Vioolmeisje

" De volgende morgen werd Jenika op een bank in het park gezet.."

blz. 59 hoofdstuk 2 uit : Vioolmeisje , geschreven door Leny Grootel.

Toen ik het boek zag vond ik de omslag er heel mooi uit zien. Het
verhaal vond ik spannend en bijzonder. Met de hoofdpersonen, Jennika en
Felix zou ik niet willen ruilen. Ik wil gewoon kind zijn. En naar
school gaan.

Ik kan me heel erg inleven in de hoofdpersonen, Jennika en Felix. Als
er iets verdrietigs gebeurde, dan snapte ik dat wel. Bijvoorbeeld dat
Jennika's vader op reis moest. Ook snapte ik dat Jennika vroeg of Felix
voor haar viool wilde zorgen, want dat zou ik ook doen.

Toen ik het boek uit had en ik bekeek de omslag weer, klopte de omslag
nog meer. Eerst was het alleen een meisje maar nu herkende ik haar uit
het verhaal.

Ik vond het boek zo mooi , dat ik wel wilde dat er nog meer boeken van
het Vioolmeisje bestonden.

Als je van viool spelen of muziek houdt dan zou ik dit boek zeker
lezen. En ook als je van verdrietige verhalen houdt.


Gelezen door Bente (10 jaar)