24.12.15

The Cage

The Cage
Megan Shepherd

Er zijn dingen die je gewoon niet kan bevatten.  dag in dag uitgrijpen mensen terug op  dezelfde denkpatronen: een appel die in de lucht wordt gegooid, valt op de grond. Een bloem die wordt geplukt, verwelkt. Wie in zijn eigen bed in slaap valt wordt daar de volgende ochtend ook weer  wakker. Maar dit? Dit was alsof je de appel omhoog liet vallen.
Laat ik gelijk mijn mening uiten; ik vond dit boek niet realistisch. Sterker nog, gewoon slecht. Echt het toppunt vaan een rijke fantasie.(negatieve zin van het woord) het is erg ongeloofwaardig, en ik deed er –voor mijn gevoel- eeuwen over om het boek uit te lezen. Dat zegt vrij veel , want ik lees snel en ik vind bijna elk boek leuk. wat ik ongeloofwaardig vind is dat een niet-stripfiguur allang door de omstandigheden die in het boek beschreven worden breken. Maar nee hoor, de hoofdpersoon staat fier rechtop en trotseert alle gruwelijkheden, en houd zelfs nog tijd over om te zoenen met aliens en testgenoten. Aan het eind van het boek blijkt ze zelfs uitverkoren te zijn met; telekinetische, telepatische en helderziende gaven.

Al met al; erg ongeloofwaardig. Voor mij is dit een dieptepunt.
Schaal van 1 tot 10 : een 4

Gelezen door Tainan (12 jaar)