30.12.15

Het huis met de schuine vloeren, pratende ratten en raadsels op de muren (2)

Tom Llewellyn

Wat staat er?’ vroeg Aaron, die probeerde mee te kijken. Ik hield het schrift zo dat hij het niet meer kon zien. Waarom lees je het niet hardop, Peshik?’ vroeg Lola. `oké, oké. Je hoeft niet zo kattig te doen.’ Daarna las ik het volgende voor: Ik ga dood. Zo niet vandaag. Dan toch snel. Ik heb geen erfgenamen. Als u dit schrift vindt probeer, wat ik nalaat dan met mededogen te beschouwen.
Josh en zijn broer Aaron verhuizen naar een raar huis met, zoals de titel al zegt, schuine vloeren, pratende ratten en raadsels op de muren. Maar er is nog veel meer dan dat, ook vinden ze een zakje met groeipoeder en een brief van de vorige bewoner die veel langer is dan jullie net gelezen hebben.

Ik vond het een beetje een vreemd boek, het begint alsof het 1 verhaal wordt over 1 onderwerp. Maar het worden meerdere verhalen op de zelfde plek. Het wordt geschreven alsof Josh het vertelt. Het zijn wel interessante verhalen en verder is het wel leuk.

Gelezen door Emma (10 jaar)