5.12.15

Isa's droom

 Isa's droom
Marco Kunst


Ik heb het boek Isa’s droom gelezen. Hier is een korte samenvatting; Isa is puber en is dol op zingen. Althans dat denkt ze. Ooit als Isa goed genoeg is wil ze als ‘Alisha’ door het leven; een mooie en populaire popster. Als Isa op een dag afgaat tijdens een talentenjacht wil ze het liefst verdwijnen.. Wanhopig neemt Isa veel te veel slaappillen van haar moeder, waardoor ze in coma raakt. Isa belandt in haar ‘Binnenland’. Dat zijn haar hersenen. In haar binnenland is veel mis; Alisha heeft de leiding. In de binnenstad staat een grote dam. Het is Isa’s taak om de dam te verwijderen. Als het Isa lukt om Alisha te verslaan, dan wordt alles weer zoals het hoort te zijn. Maar Alisha lijkt een mooie droom, terwijl ze eigenlijk een moeilijke obsessie is. Al snel blijkt dat er maar één kan overleven. Isa of Alisha…

Ik vind Isa’s droom een mooi boek. Het is heel gevoelig en terwijl je aan het lezen bent ga je bedenken of jouw binnenland wel goed en gezond is.. Ik ben bijna twaalf, dus eigenlijk is dit niet voor mij geschreven. Maar ik lees veel joung-adult boeken. Het is een boek waar je goed bij na moet denken. Ik vind het zeker een aanrader!

Gelezen door Klaske (11 jaar)