24.12.15

De Sleutel van Sleedoorn

De Sleutel van Sleedoorn
Kevin Sands

Blijkbaar vond Oswin dat mijn schedel het zo goed deed bij de eerste deur dat hij hem ook gebruikte om de volgende mee te openen. Hij sleurde me door een smal gangentje en smeet me een leeg kantoor in. Ik viel tegen het bureau en gooide een aardewerken presse-papier in de vorm van een gans om. ‘Ben je helemaal gek geworden?’ vroeg Oswin. ‘Stubbe is een mééster.’

De 14-jarige jongen Christopher woont en leert bij meester-apotheker Benedict, hij leert hem ingewikkelde codes ontcijferen( Christopher vraagt zich af waarom, hij is tenslotte apothekers leerling), en medicijnen maken. Maar in de stad worden mysterieuze moorden gepleegd, iedereen noemt het een sekte, ze hebben het voorzien op apothekers. En als hij een keer word weggestuurd door zijn meester……… word die ook vermoord! Gelukkig kan zijn meester nog een cryptische boodschap voor hem achterlaten:

 sji d’arap. Traan. Troop e.d New u, eele dred.
 ’n Oog uh nave 3 e.d
ß Mob --> 052020222207201601080420210115 einde.staal
neminidixeris

Hij gaat op zoek met zijn vriend Tom, en ze moeten snel zijn…………… want het geheim van Sleedoorn kan de hele wereld verwoesten! 

Ik vond het een leuk(nou ja, leuk?) of in ieder geval een pakkend boek, maar je moet goed tegen pijnlijke dingen kunnen. Pijn zoals au of pijn in het hart, ik heb er 3 dagen over gedaan.
Vond je dit boek leuk(nou ja leuk?) of pakkend lees dan ook: Wiet waterlanders en de Carolus code.

Gelezen door: Emma (10 jaar)