18.11.13

De Guillotine (2)

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/12-t-m-14-jaar/de-guillotine
Simone van der Vlugt, schrijfster van:
De guillotine


Ik heb het boek De guillotine gelezen.
Het boek is geschreven door Simone van der Vlugt  en uitgeven door  Lemniscaat.
Er zitten geen plaatjes in het boek maar ik vind dat het wel een mooie omslag heeft.

Het boek gaat over een meisje dat Sandrine heet en ze leeft in een revolutie in 1789 in Frankrijk.
Sandrine groeit op in een adellijk gezin en ze zijn rijk.
Een heleboel mensen worden onthoofd door een guillotine, ook de familie van Sandrine.
Ze kan terecht in een schoenmakersfamilie.
Niet iedereen in de familie vind het leuk: Phillipe ,de oudste zoon vind het niks dat ze iemand van adel in huis hebben.
Phillipe is voor de revolutie.
Op een dag ontmoet Sandrine Nicolas, een zoon van een boer op het platteland.
Eerst is Nicolas wantrouwig en onafhankelijk maar daarna groeit Nicolas’ belangstelling voor Sandrine.
Dat gebeurt ook met Philipe.
Zo ontstaat er een onderling gevecht om Sandrine.
Ik vertel niet hoe het verder afloopt want dan verklap ik het eind maar het is erg spannend om te lezen.

Ik vond het een leuk boek en ik kan het iedereen aanraden.

Geschreven door Thomas (13 jaar)