13.11.13

BZRK (3)

BZRK
Michael Grant


BZRK  is een van de spannendste boeken die ik in tijden heb gelezen.  Het is soms een gruwelijk boek dus daar moet je echt wel tegen kunnen om het te lezen; er worden namelijk mensen van binnenuit met nanorobots vermoordt en er word ook iemands hoofd afgehakt en dan in een vuilniszak. Altijd als ik boeken lees, dan beleef ik alles in het boek in geuren en  kleuren, en toen ik dit boek las moest ik echt wel gruwelen van al die krankzinnige mensen en mensen die werden doodgeschoten. Niet echt voor kleine kinderen dus. Het gaat over een guerrilla-groep, die het zelfde heet als het boek. Die groep probeert met biots, piepkleine spinachtige wezens die met gedachten bestuurd worden de organisatie Armstrong Fancy Gifts tegen te houden, die met nanorobots alle mensen op aarde hun wil willen opleggen. Een science-fiction thriller voor kinderen over de twaalf jaar, wat ik maar al te goed begrijp.

Gelezen door Abe (11 jaar)