28.6.12

Ik ben Alice

Jan Simoen en Alice Dupont

Alice is een meisje dat in het laatste jaar zit van de middelbare.
Ze vind dat ze te veel eet en valt af.
Maar dat beetje afvallen wordt een heftige eetstoornis.
Ze vertelt het aan haar moeder,
en haar moeder onderneemt actie.
Ze gaat naar een dieetiste en naar een psycholoog.
Maar ze komt nog steeds niet aan.
Uiteindelijk mag ze niet meer fietsen, sporten & uitgaan.
Als ze zo door gaat moet ze opgenomen worden in een kliniek.
gaat het beter en slaagt ze voor haar examens met haar vreselijke dyslexie???
Dan moet je dit leuke boek lezen.

Dit boek is super leuk maar ook best schokkend.
Je leest best veel dingen over anorexia en de verschijnselen.
De voorkant ziet er spannend en stoer uit.
Ik denk dat alle meisjes boven de 11/12 het wel een boek vinden.
Toen ik erin begon kon ik niet meer stoppen.

“Die avond ging ik surfen,
en ik zag voor het eerst wat Lotte bedoelde,
en wat ik al die maanden dus gemist had,
blogs over hoe gelukkig ze zich voelden als ze weer afgevallen waren.”

Gelezen door Annelinde