25.3.17

Er is geen vorm waarin ik pas


Tessel (ongeveer 17) heeft een burn-out en hoeft dit jaar niet veel te doen op school, zodat ze uit kan rusten. Er is één ding dat ze wel af moet maken en dat is haar profielwerkstuk. Haar moeder zegt dat het een goed idee is om een cd te maken, maar Tessel weet niet zeker of ze wel goed genoeg kan zingen en ze kan alleen Nederlandse teksten schrijven. Een tijdje geleden is Sanne overleden en Tessel gaat bij de moeder van Sanne op bezoek om met haar te praten. Tessel weet zelf niet goed waarom ze dat doet, want ze kende Sanne nauwelijks. De moeder van Sanne en Tessel praten over van alles en leren elkaar steeds beter kennen. Ook haar leraar Nederlands, op wie ze lang geleden verliefd was en die niet zo goed met haar is omgegaan, speelt een grote rol in dit verhaal. Ze probeert hem jaloers te maken en gaat daarin best ver.

Toen ik dit boek in de winkel zag liggen, leek het me erg leuk, maar het viel wel tegen. De hoofdpersoon doet soms hele domme dingen en daardoor ergerde ik mij erg aan haar. Ook merkte ik pas na een kwart van het boek dat Tessel een meisje was. Daardoor moest ik best wel omschakelen. Ik vind het wél leuk dat er gedichten in het boek staan en de schrijfstijl was fijn. Ik denk dat andere mensen dit boek wel leuk kunnen vinden, want het is soms best wel spannend. Ik zou het wel aanraden aan oudere mensen, want er komt seks in voor en dat wordt best wel gedetailleerd beschreven.     

Gelezen door Nienke (14 jaar)