11.3.17

De kids of Appetite

De kids of Appetite - Ze leefden en ze lachten en ze zagen dat het goed was
David Arnold

Victors vader is gestorven en heeft aan Doris, de moeder van Victor, een brief geschreven over hoe hij wil dat zijn as wordt uitgestrooid. Maar Doris is nu meer bezig met haar nieuwe vriend dan met de laatste wens van haar gestorven man. Als de vriend van Doris haar ten huwelijk vraagt, loopt Victor weg van huis en neemt de urn mee. Mad komt hem tegen en zegt dat ze een plek heeft waar hij kan blijven. Zo komt Victor terecht in een hechte groep die slaapt in een kas. De groep bestaat uit de leider Baz, zijn broer die niet praat Nzuzi, de 11-jarige brutale Coco en Mad, die samen met haar ouders een ongeluk heeft gehad. Haar ouders zijn toen overleden en zij heeft een groot litteken. De groep helpt Victor om de raadsels op te lossen om de as op juiste wijze uit te strooien. Victor gaat er steeds meer bij horen, maar sommige mensen in de groep hebben hun geheimen niet aan de rest verteld.

Ik vond dit boek echt heel leuk. Ik kon het niet neerleggen, want het was soms best wel spannend en het verhaal zit heel mooi in elkaar en is erg origineel. Ik had in eerste instantie niet gedacht dat het boek zo leuk zou zijn. Ook de personages vind ik heel goed, want ze maken allemaal wel foutjes en hebben ook slechte eigenschappen en daarom zijn ze juist herkenbaar. Ik ben van bijna elk personage in dit boek gaan houden. Ik vind dat de schrijver het echt heel erg goed heeft gedaan.  Ik kan het je dus erg aanraden.  

Gelezen door Nienke (14 jaar)