4.1.17

Vertel me drie dingen (3)

Julie Buxbaum de schrijfster van
Vertel me drie dingen

Jessies moeder is ongeveer twee jaar geleden overleden en nu heeft haar vader een nieuwe vriendin gevonden. Jessie en haar vader verhuizen naar een rijke buurt in Los Angeles om daar bij de vriendin en haar zoon in te trekken. Op de school waar Jessie naar toe moet, zitten bijna alleen maar hele rijke mensen. Sommige mensen zijn onaardig tegen haar, maar Jessie krijgt hulp van ‘Iemand Niemand’: een jongen die haar belangrijke dingen over de school mailt, zodat ze weet wat je wel en beter niet kan doen. Iemand Niemand is erg aardig en grappig, maar hij wil niet zeggen hoe hij heet. In het boek probeert Jessie erachter te komen wie Iemand Niemand is.

Ik heb het boek in één dag uitgelezen, omdat ik zo graag wou weten wie Iemand Niemand was. Ik vond het lastig om niet gelijk de laatste pagina te lezen en ik ben blij dat ik het toch niet gedaan heb.  Er waren ongeveer 3 of 4 mensen die Iemand Niemand konden zijn en het was tot het einde nog spannend wie het was. Hoewel ik het dus leuk vond om erachter te komen wie Iemand Niemand was, ben ik er verder niet heel enthousiast over. Het taalgebruik was wel goed, maar niet heel bijzonder. De rest van het verhaal was ook wel oké, maar eigenlijk had ik het iets leuker verwacht. Ik vond het wel echt leuk om te lezen, maar ik vond het niet een boek om nog eens te lezen. Ik kan het je wel aanraden, want ik heb er zelf ook wel van genoten en het is best grappig en romantisch. 

Gelezen door Nienke (bijna 14 jaar)