27.8.16

We keken allemaal op (2)

We keken allemaal op
Tommy Wallach

Dit boek gaat over vier kinderen (Eliza, Peter, Anita en Andy). Ze hebben allemaal hun eigen problemen. Dan horen ze dat er een komeet op de aarde afkomt die de aarde over 2 maanden zal raken (of niet, want er is 2/3 kans dat hij wel inslaat.) Iedereen doet in die 2 maanden alles wat ze nog in hun leven willen doen en Eliza, Peter, Anita en Andy groeien steeds dichter naar elkaar.

Ik vond het best een leuk boek, maar het was wel een beetje somber. In het boek komt best veel geweld voor, omdat de jongeren denken dat toch niets meer uitmaakt, want over 2 maanden zijn ze allemaal dood. Dat vind ik best raar, want ik zou juist leuke dingen doen als ik nog maar 2 maanden te leven had. Op vakantie gaan, bijvoorbeeld.

In dit boek zijn heel veel kinderen erg gewelddadig, drinken alcohol en roken wiet. In het echte leven zal je ook wel van dit soort kinderen hebben, maar niet zo veel als in ‘We keken allemaal op’. Ik vond het een best goed boek en het bleef spannend tot de laatste bladzijde, maar ik zal het niet zo gauw aan iemand aanraden. Als ik dit boek een cijfer moest geven gaf ik een 7-.

Gelezen door Nienke (13 jaar)