12.1.16

Gips (2)

Gips
Anna Woltz


Het boek Gips beschrijft het verhaal van Fitz.
Fitz heeft een lastige tijd achter haar rug en het liefst bestaat ze niet. Maar dan raakt haar zusje gewond en moet ze haar naar het ziekenhuis. Daar ontmoet ze een bijzondere jongen, Adam, met een veel te vroeg geboren broertje Benjamin, en een meisje met hartklachten Primula. Ze gaan proberen een dokter en een assistente bij elkaar te brengen, maar daar wil Fitz daar niets van weten. Dan krijgt ze ruzie met Adam, omdat ze tegen hem zij dat hij niets om Benjamin gaf. Maar daar heeft ze hele erge spijt van. En dan word ze ook nog verliefd op Adam.
Ik vond het een heel leuk boek omdat er echt spanning in voorkomt. Het is wel een zielig verhaal en het heeft me heel erg aangegrepen, Ik kon me ook heel goed inleven in Fitz, dan dacht ik bijvoorbeeld o, nee! dat had je niet moeten doen.

Het boek leest vrij makkelijk en de kinderen praten als echte kinderen. Ik raad andere kinderen zeker aan om dit boek te lezen maar als je niet tegen wonden en bloed kunt kun je het misschien beter niet lezen  want de wonden worden wel heel erg duidelijk omschreven.
Tenslotte trok de omslag me ook heel erg aan omdat er vrolijke letter in knallende kleuren op staan.  Ik vind het ook heel er goed bij het boek passen, omdat de achtergrond van gips is en er allemaal afbeeldingen van ziekenhuisspullen op staan.
Dit was mijn recensie.

Gelezen door Tessa (12 jaar)