14.7.14

Superjuffie in de soep

Superjuffie in de Soep
Janneke Schotveld


Waarom zou ik op mijn 13e, en over een paar maanden 14e, dit 'kinderboek' lezen? Omdat dit boek voor jong en voor 'oud' hartstikke leuk is natuurlijk. In Superjuffie in de soep zit precies de juiste hoeveelheid humor en het verhaal is prima opgebouwd. Ook is dit boek (heel) erg actueel, want nog geen 3 maanden geleden ging het op het nieuws almaar over de plastic soep.
Superjuffie in de soep gaat over juf Josje, zij is Superjuffie en kan dieren redden. Als ze een dier om hulp hoort roepen, moet ze wel een hap van haar krijtje nemen! En zodra ze haar tanden in een krijtje zet voelt ze een rukje in haar arm en heeft ze opeens een strak, groen mantelpakje aan. En dan is ze officieel Superjuffie.
In Superjuffie in de soep gaat juf Josje natuurlijk niet echt in een kommetje soep badderen ofzo, nee, ze gaat in de plastic soep 'badderen'. Ze probeert niet ontslagen te worden en tegelijkertijd probeert ze iets aan de plastic soep te doen. Helaas voor haar gaan deze twee dingen niet zo goed samen...
Het enige saaie aan dit boek vond ik de introductie, Superjuffie in de soep is namelijk deel 4 van de serie dus die intro had ik al 3 keer gelezen, "knipoog".
Ik vond dit een heel leuk boek om te lezen en eenmaal begonnen heb ik het in een ruk uitgelezen.

En nu moet ik je toch een geheimpje vertellen: "Alles wat hierboven staat geschreven is waar, maar toch moet ik wel zeggen dat Janneke Schotveld mijn moeder is..."

Gelezen door Lotte (14 jaar)