5.7.14

Brainwash (4)



Hiervan liepen de rillingen over mijn rug. Van afschuw maar ook van ontzetting. Dat je het zo moeilijk kan hebben en intussen zo hard tegen jezelf kan zijn. Buiten dit vond ik het allemaal een beetje cliché. Ik vond het ook een beetje lang duren voor het verhaal echt opgang kwam. En daarna vond ik het weer heel lang duren voor het weer was afgelopen. En daarna liep het af met een nogal voorspelbaar einde.Klinkt niet allemaal zo positief en dat vond ik voor een groot deel ook niet. Maar er zaten wel steengoede stukken in dit boek, die heel mooi beschreven waren en waar ik me helemaal in de hoofdpersonen kon inleven. De voorkant vond ik een klein beet dramatisch. Daarentegen vond ik de titel wel passend. Ik zal dit boek niet echt aanraden. Maar dat is slechts mijn mening


Naomi en haar zus Elise gaan samen in Amsterdam wonen. Daar ontmoet ze Jelle voor wie ze als een blok valt. Deze 3 jongeren hebben allemaal nog niet verwerkte trauma's. Jelle en Elise worstelen met hun verleden. Elise neemt een radicale beslissing waar Jelle vervolgens ook in mee gesleurd word.

Gelezen door Lieke (14 jaar)