30.5.14

Verkocht

http://www.denieuweboekerij.nl/verkocht
Sally Grindley

Ik hield van mijn kleine broertje. Hij was voor mij altijd de glanzende kiezelsteen in het water, de heldere ster aan de hemel. Totdat ik op de markt verkocht werd. Vanaf dat moment haatte ik hem.

'Verkocht' gaat over LuSi-yan. zij woont in China. Toen ze 7 jaar oud was stierf haar vader. Vanaf toen moest haar oom voor haar, haar moeder en haar broertje zorgen. Ze vindt haar oom emotieloos en verbitterd. Uiteindelijk wordt ze uit armoede door haar oom verkocht als dienstmeid. Soms liet dit boek me huilen en wou ik niet geloven dat LuSi-yan zo ongelukkig was. Maar soms deed het me ook helemaal niks en vond ik het bijna zakelijk geschreven.  De  voorkant vind ik mooi. Ik vind dat het meisje op voorkant zo’n radeloze blik had wat mij raakt en overigens ook goed bij de verhaallijn past. Ik zou dit boek zeker aanraden.
Gelezen door Lieke (13 jaar)