21.5.14

Ridder zonder hart (4)

 Ridder zonder hart
 Ridder zonder hart
Cornelia Funke

De eerste paar hoofdstukken van dit boek waren wat onduidelijk, vond ik. Dat was wel jammer, er was op bladzijde 15 bijvoorbeeld sprake van ene Hamlet. Ik wist niet wie die Hamlet was en dat was onduidelijk voor me (verder in het boek komt Hamlet ook niet meer voor).
Ondanks een paar onduidelijkheden is dit boek wel leuk om te lezen.
Ik vind/vond het wel jammer dat Ridder zonder hart niet zo'n knaller was als Hart, Web en Nacht van inkt (die ook geschreven zijn door Cornelia Funke).
In dit boek zitten zeker spannende stukjes, dus voor 10+ zou ik zeggen.
Ridder zonder hart is in de ik-vorm geschreven en dat geeft een betrokken gevoel met de hoofdpersoon, Jon.
Er waren in dit boek ook momenten dat ik helemaal verdween in deze geestenwereld en niet meer kon stoppen met lezen. Ik heb op een avond gewoon doorgelezen, (niet door vertellen!) dat was alleen niet zo slim... Ik had net een spannend stuk te pakken en dat ook nog eens op een stormachtige avond. 
O ja, in dit boek kan Jon zijn stiefvader niet uitstaan. Jon noemt zijn stiefvader niet bij zijn eigennaam maar noemt hem:  'de baardaap', ook probeert hij allerlei manieren de baardaap uit zijn huis te verjagen. (Dat gebeurt allemaal in hoofdstuk 1)
Jon's moeder en de baardaap besluiten Jon maar naar een kostschool te sturen. Daar krijgt Jon te maken met 5 geesten die hem van zijn leven willen beroven...
Zeker een leuk boek om te lezen, ik zou zeggen: "begin er eens in!"
Gelezen door Lotte (13 jaar)