19.3.13

Legend (4)

Legend
Marie Lu

Dit boek heeft 2 hoofdpersonen June & Day.
June is een meisje uit het rijke gebied van de republiek zij is een wonderkind met de hoogste score voor ‘’ de proef “ die er bestaat.
Day is een jonge uit het arme deel van de republiek en is gezakt voor “ de proef “
Day is de meest gezochte crimineel van de republiek.
Op een dag wordt de broer van June vermoordt door Day denken ze.
June is boos op Day en gaat opzoek naar hem.
June werkt voor de republiek als soldaat.
In de republiek heerst de pest in de sloppenwijken, de familie van Day is besmet.
Day zelf woont niet meer thuis, hij zwerft over straat samen met Tess een zwervers meisje.
Samen met Tess steelt en is hij opzoek naar pest medicijnen in heel de republiek voor de armere mensen.
June besluit om met de bewijzen die ze hebben zich onder de mensen te voegen om Day op te sporen.
June raakt gewond bij een vechtpartij en Day & Tess helpen haar om weg te komen en verzorgen haar wonden.
June blijft een tijdje bij Day en Tess  maar weet nog niet dat de knappe jonge met de mooie ogen Day is.
Maar dan komt June erachter dat de jongen die haar helpt Day is.
Ze zorgt ervoor dat Day gearresteerd wordt en zijn familie.
Maar bij de arrestatie wordt de moeder van Day vermoordt als een soort lokaas voor Day.
Day wordt veroordeeld tot de doodstraf en heeft nog 4 dagen te leven.
Maar June komt achter een schokkend geheim van de republiek en ze komt erachter dat een vriend van haar, haar broer heeft vermoordt.
Ze helpt Day ontsnappen en  gaat er samen met hem vandoor.
Wil je weten wat het geheim van de republiek is lees dit leuke boek!

Ik vond dit een super leuk boek omdat het vol spanning en avontuur zit.
Het is een boek dat je in 1 keer uit wil lezen.
De kaft ziet er mysterieus en bijzonder uit.
Het is een boek voor denk ik 12 +  zowel  voor jongens en meisjes.

“ Je had me mee moeten nemen,’ fluister ik tegen hem.
Dan laat ik mijn hoofd tegen het zijne rusten en begin te huilen.
In de stilte van mijn hoofd doe ik de moordenaar van mijn broer een belofte
Ik zal je opsporen! ”

Gelezen door : Annelinde (13 jaar)