22.10.12

Kom hier Rosa

Kom hier Rosa
Anna van Praag


Kom hier Rosa is echt een heel spannend boek!

Ik zou zelf niet willen ruilen met de hoofdpersoon want het is best wel heftig wat er gebeurd zoals terug gaan naar Nederland vanuit Spanje en haar vader blijft achter enz.
Ze praten in het boek alsof het allemaal echt gebeurd is maar ik hoop dat het niet echt gebeurd is.
In het begin toen ik de omslag zag leek het me geen leuk boek maar nu ik het uit heb snap ik de voorkant.
Alleen snap ik niet waarom het boek Kom hier Rosa heet want het heeft niets met Rosa te maken?.
Het is een super leuk boek! En iedereen moet hem lezen!


Waar gaat het over
Als Lot op een dag hoort dat ze terug moet naar Nederland en haar vader niet mee gaat heeft ze door dat er iets tussen haar ouders is. Waarom gaat haar vader niet mee?
Gelukkig gaat haar beste vriendin Sita ook mee naar Nederland ze kennen elkaar al hun hele leven. Ze woonde naast elkaar en beschouwde elkaar als zusjes. Lot gaat  tijdelijk bij haar oom wonen. Lot en haar moeder zijn druk op zoek naar een nieuw huis en dan beseft Lot dat haar ouders echt gaan scheiden. Nu ze in Nederland zijn loopt het niet meer zo goed tussen haar en Sita. Ze ziet Sita bijna niet meer.
Als Lot op een dag een boodschap voor de moeder van Sita moet doen en er niemand tuis is gaat Lot naar de kamer van Sita.
Daar ziet ze het dagboek van Sita liggen ze pakt het en wat ze dan leest.........?
Dat moeten jullie dus zelf lezen.

Veel leesplezier Ayla (12 jaar)