1.11.11

Gladiator 3

Simon Scarrow



Het gaat over een jongen, Marcus, en hij is ongeveer 12 jaar oud. Als zijn vader wordt vermoord en zijn moeder als slaaf wordt verkocht, wordt Marcus een jonge gladiator.

Het leven is zwaar en vermoeiend op de gladiatorschool van zijn meester Porcino. Maar op een dag moet hij vechten tegen zijn grote vijand: Ferax. Hij wint dit gevecht, maar vlak daarna moet hij tegen wolven vechten. Niet van zulke kleine zoals hij thuis is gewend, maar hele grote wolven die lang niet meer gegeten hebben. Midden in het gevecht valt het nichtje van Julius Caesar in de arena, ze wordt gered door Marcus. Ze zijn Marcus heel dankbaar dat ze hem een leven aanbieden als lijfwacht van het meisje. Dat vindt Marcus natuurlijk heel fijn, maar dan komt hij erachter dat hij de zoon is van Spartacus...

Het boek ziet er leuk uit met een aantrekkelijke voorkant en ik zou het je aanraden (misschien dat het boek meer voor jongens is dan voor meisjes). Het is spannend geschreven en ik houd wel van boeken die spannend zijn, en ik zou het volgende deel van de serie graag willen lezen.

Ik kan me wel een beetje inleven in Marcus, want hij is ongeveer even oud als ik(iets meer dan 1 jaar ouder) en hij is heel dapper.

IJsbrand