27.11.11

De Alchemist

Michael Scott


“Ik ben een legende.
De dood heeft geen aanspraak op mij, ziekte heeft geen vat op mij.
Wie nu naar mij kijkt zal mijn leeftijd niet kunnen raden, niettemin ben ik geboren in het jaar onzes heren 1330, meer dan 670 jaar geleden.”
Zo begint het verhaal over de legendarische Nicolas Flamel.
Samen met zijn vrouw Perenelle is Nicolas een van de onsterfelijken die op aarde rondloopt.
Zijn onsterfelijkheid heeft hij te danken aan de codex; een boek met de machtigste oude magie die er bestaat. In de codex staat dat “de twee die een zijn en de een die alles is” de wereld kunnen redden of vernietigen...
De codex word gestolen door de Alouden en Nicolas moet samen met een tweeling de codex zien terug te roven. Maar gaat hen dat lukken?...
De strijd tussen Nicolas en de Alouden is net als de strijd tussen water en vuur.
Dat maakt dat ze heel erg aan elkaar gewaagd zijn maar Nicolas is aan de verliezende hand.
“De Alchemist” is een betoverend boek dat heel beeldend is geschreven maar ook best ingewikkeld.
De schrijver combineert magie met mythe en werkelijkheid. Het verhaal is een spinnenweb waarbij er aan alle kanten geweven wordt. Aan het eind wordt dat spinnenweb een geheel.
Een onvergetelijk boek vol spanning, avontuur en magie.
Het boek is voor jongens en meiden van 10+.
Iedereen die van Harry Potter en Artemis Fowl houdt, vindt dit boek vast ook fantastisch.
Ik had heel veel plezier aan dit boek en ik hoop dat jullie dit boek net zo fantastisch vonden als ik.

Gelezen door Lukas