1.7.17

Duizend stukjes van jou (4)

Duizend stukjes van jou
Claudia Gray

De ouders van Marguerite hebben de Vuurvogel uitgevonden. Dat is een kleine machine waarmee je tussen dimensies kan reizen en in het lichaam van de persoon die je bent in de andere dimensie kan komen. Er zijn heel veel verschillende dimensies. In sommige dimensies zijn er maar een paar dingen anders, bijvoorbeeld dat iemand besloot niet te leren voor een toets of een ander T-shirt aan te trekken. In andere dimensies is het veel anders dan in onze wereld. Zo kan zijn er dimensies waarin Hitler heeft gewonnen of de technologie voorloopt op de onze. Marguerite vindt dit wel interessant, maar is zelf meer bezig met schilderen. Als haar vader wordt vermoord, het lab wordt vernietigd en Paul, iemand die werkt bij de ouders van Marguerite, vlucht naar een andere dimensie, gaan Marguerite en Theo, iemand die ook de ouders werkt, hem achter na met prototypes van de Vuurvogel om erachter te komen wie haar vader heeft gedood.

Ik had gedacht dat dit boek best verwarrend zou zijn door alle dimensies, maar dat viel erg mee. Ik kon het verhaal altijd goed volgen. Het boek was erg spannend doordat er in elke dimensie veel gebeurde en er ook tussen de personages veel speelde. Er zaten veel goede plot twisten in en de dimensies waren erg goed bedacht. Ik vond het leuk om te zien dat in de verschillende dimensies de personages iets anders zijn doordat ze andere dingen hebben meegemaakt, maar toch nog veel overeenkomsten met hun andere ‘ik’ hebben. Ik heb het in één ruk uitgelezen. Ik raad het je zeker aan, vooral als je houdt van spannende boeken, maar er komt ook wel romantiek in voor.

Gelezen door Nienke (14 jaar)