27.5.17

Suzy en de kwallen (2)

http://www.denieuweboekerij.nl/suzy-en-de-kwallen
Ali Benjamin


Als Suzy en Franny kinderen zijn dan zijn ze beste vriendinnen. Maar naarmate ze ouder worden groeien ze steeds meer uit elkaar. Maar als Franny verdrinkt is Suzy’s verdriet groot, al helemaal omdat ze het niet op tijd goed kon maken met Franny. Daarom besluit Suzy niet meer te gaan praten. Maar ook in haar stilte kan ze niet ontsnappen aan de verdriet die ze over Franny heeft. Daarom zoekt ze een reden voor Franny’s plotselinge dood, en ze komt uit bij kwallen. Ze moet bewijzen dat er een reden was. Maar kan Suzy ooit over haar verdriet heen komen.

Ik vond dit een heel mooi boek. Het is heel mooi geschreven en ik kon erg goed met suzy meeleven door de manier waarop ze wordt beschreven door de schrijver. Ik vond het ook erg leuk hoe het verhaal stukjes heft over het verleden en over het verhaal zelf. Zo kwam je ook beter te weten wat er allemaal tussen Suzy en Franny is gebeurd. Ik vond alleen de brieven die ze naar Jamie stuurt soms een beetje afleidend van het verhaal. Ik heb het boek in 1 keer uitgelezen . Het verhaal zet je echt aan het denken over de personages en de achterliggende gedachten. Ik zou het een 9.5 geven

Gelezen door Betty (12 jaar)