13.5.17

Paper towns (3)

Paper towns
John Green

‘JE GAAT NAAR
DE PAPIEREN STEDEN
EN JE KOMT
NOOIT MEER TERUG’

Quentin en Martho Roth Spiegelman 9 jaar oud zijn vinden ze een dode man in het parkje. Die nacht klimt Martho zijn raam binnen om hem te vertellen over de dode man. Als er 9 jaar verstreken zijn klimt Margo opnieuw zijn raam binnen om hem mee te nemen op een nachtelijk avontuur mee te nemen, maar een paar dagen later is Margo verdwenen. Margo is al vaker verdwenen en ze is altijd weer teruggekomen, maar is deze keer wel hetzelfde? Quentin en zijn vrienden proberen de mysterieuze tips van Margo op te lossen om haar te vinden. Quentin komt veel meer te weten over Margo, waar hij al sinds de eerste keer dat zij zijn raam in klom verliefd is. Maar vinden ze Margo wel, en wil Margo eigenlijk gevonden worden?

Ik vond dit een prachtig boek. Het was erg mooi en spannend, en het sleurde me echt mee het verhaal in. Hoewel ik me niet kon verplaatsen in de personages had ik door het schrijfstel het gevoel alsof ik er elk moment bij was. Ik vond eigenlijk alles leuk aan deze boek, behalve dat er sommige zinnen voor mijn gevoel nogal vreemd in elkaar zaten en het boek was veels te snel uit ;) . Zeker een boek die ik nog eens zo willen lezen. Ik geef deze boek een 9 van de 10. 

Gelezen door Betty (12 jaar)