18.4.17

Weg

Marjolein van Rest

Dit boek gaat over Adriaan, die alleen met zijn moeder en 3 broertjes woont. Ze wonen in Amerika, in de buurt van Pella. Adriaan zorgt voor zijn familie, omdat hun vader is gaan vechten in de burgeroorlog. Op een avond worden de paarden gestolen en zonder de paarden kunnen ze het huishouden niet meer rond krijgen. Adriaan besluit dan zijn vader te gaan zoeken. Dit is lastig, want 3 maanden geleden kregen ze het bericht dat hij dood was. Dit gelooft Adriaan niet door een tekening in de krant. Hij weet zeker dat die tekening door zíjn vader is gemaakt. Dan begint een lange reis vol gevaren en obstakels. Zal hij zijn vader kunnen vinden?


Ik vond dit een leuk boek. Het was een goed verhaal en met veel spannende momenten. Je leefde echt mee met Adriaan en waren veel dingen die onverwachts kwamen. Het boek is heel spannend geschreven en daarom bleef ik lezen. Ook vond ik de tijd waarin Adriaan leeft goed beschreven, je kon het je echt voorstellen en zo werd het leuker om te lezen. Ik vond het een super boek en ik zou graag een vervolg willen!

Gelezen door Eline (12 jaar)