24.5.16

Baas van de wereld (2)

Baas van de wereld
Pieter Koolwijk

Een meisje en een jongen komen een zwerver tegen en gaan met hem mee. Hij is eigenlijk de baas van de wereld. De politie denkt dat de zwerver en de kinderen dieven zijn, maar ze willen alleen maar de wereld redden!

Ik vond het boek heel erg spannend. Vooral de achtervolging door de politie. Ik vond de kinderen dapper en stoer omdat ze niet bang waren. De jongen was stoerder en het meisje soms verlegen. Ik zou zelf ook wel zo’n avontuur mee willen maken! Durf jij dat ook?

Toen ik het boek voor het eerst zag dacht ik dat het heel erg saai was omdat het plaatje niet echt een verhaal lijkt. Maar….binnenin het boek pasten de plaatjes heel goed bij het verhaal en het verhaal was niet saai. Er gebeurde elk hoofdstuk wel wat anders. Nu snap ik het plaatje pas op de voorkant. En het past erg goed bij het verhaal.

Ik herinner mij vooral dat de baas de toekomst kon voorspellen. Dat staat in hoofdstuk Steentje. Ik vond dat erg knap en ik zou het zelf ook wel willen kunnen. Ik zou het weer kunnen voorspellen of hoe oud mijn kat wordt. Wat zou jij willen voorspellen?

Ik zou het boek echt gaan lezen omdat het een super cool boek is. Je kan er mooie tekeningen bij verzinnen en erover vertellen in je klas.

Ps. Er zat een foutje in een zin in het boek. Ik weet alleen niet meer welke bladzijde het is.

Gelezen door Annabelle (8 jaar)