9.11.15

De gruwelijke generaal (2)

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/9-t-m-12-jaar/de-gruwelijke-generaal
Jozua Douglas


Ik heb nu het boek de Gruwelijke Generaal gelezen. Dit is een boek over een giga gestoorde generaal, generaal Sjasliek, die de president wil worden van Costa Banana. Het speelt zich in de huidige tijd af in een land in centraal Amerika.  De hoofdrolspelers zijn Rosa en Fico. Zij zijn de kinderen van de president van het land. Rosa komt achter de plannen van generaal Sjasliek en ze proberen hem tegen te houden. Ze beleven het grootste avontuur van hun leven.
Het is een heel leuk boek, ik kon niet ophouden met erin lezen. Zodra ik thuis kwam begon ik steeds weer meteen te lezen. Het is vooral erg grappig en soms ook wel een beetje spannend. Er zitten heel veel grappige stukken in. Het is heel leuk voor kinderen van mijn leeftijd en wat ouder.

Gelezen door Hein (9 jaar)