15.4.14

Steffie en de mislukte inbrekers (2)




http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/6-t-m-9-jaar/steffie-en-de-mislukte-inbrekers


Jacques Vriens

Er gebeuren rare dingen op het Kattenpleintje.
Er worden etenswaren uit de Buurtsuper Neervens gestolen, dat is een supermarkt,
en opa Deutz moet naar een bejaardentehuis!
Dat laten de kinderen van het kattenpleintje niet gebeuren! Steffie, Karlijn, Max, Sjoerd, Feline, Dirk-jan, en Mei-lan, komen in actie!
Zou het hun lukken om de dader te vinden, van de supermarkt?
En zou het de kinderen van het kattenpleintje lukken om de ouders over te halen dat opa Deutz blijft?
Je leest het allemaal, in dit boek!

Ik vond het wel een leuk boek.
Eerst leek het mij een beetje een saai boek.
Maar toen ik hem pakte, en op de achterkant las waar het over ging, leek het mij weer iets leuker. maar toen ik het boek al bij het begin las, ik vond hem toen al leuk, en zelfs al spannend!
Alleen de illustraties vond ik een beetje raar. want de illustraties, waren maar een beetje ingekleurd, dus zag je aan de zijkanten nog heel veel wit. er is een stukje dat me is bijgebleven. een heel grappig stukje! in het echt heet het pleintje: het b.h. janssen van kattenplein maar 2 mensen noemen het kattenpleintje ook echt zo. op een dag stelde Max  dus voor om het pleintje toch maar het b.h. pleintje te noemen omdat er veel moeders waren met grote borsten. ha, ha! echt hilarisch! ik raad het aan voor vanaf 5, of 6 jaar!
Hilarisch, leuk, en spannend !

Gelezen door Fleur (9 jaar)