22.4.14

Honderd uur nacht


http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/14-jaar-en-ouder/honderd-uur-nacht

Dit boek gaat over Emilia December de Wit (ja echt waar!).
Haar vader heeft iets verschrikkelijks gedaan en Emilia 'vlucht' naar New York. Helaas kiest ze net het verkeerde moment... Orkaan Sandy komt er aan!
Ik vond het jammer dat het orkaan gedeelte niet heel lang duurde (het gedeelte dat Sandy over New York raasde dus). Emilia en haar Amerikaanse vrienden gingen tijdens de storm zelfs slapen!
Het is echt moeilijk om over dit boek dingen te verzinnen die beter kunnen zeg!..
O ja, op de kaft loopt Emilia met Jim en Seth door een straat van New York. Maar Abby, het zusje van Seth, is nergens te bekennen, ondanks dat zij toch ook een grote rol in die boek speelt... 
Dit boek is verder echt prachtig en levendig geschreven.
Honderd uur nacht is heel mooi verwoord en na een paar regels zit je al helemaal in het verhaal en deel je je gedachten met Emilia December de Wit.
De titel is ook erg goed bedacht en de kaft ziet er mooi uit.
Ook het einde heeft me absoluut niet teleurgesteld!
Na het lezen van dit boek besefte ik ook dat Anna Woltz dit allemaal zelf ook heeft meegemaakt. En daar heb ik respect voor.
Kortom: een prachtig boek en een enorme aanrader.
En nu wens ik u veel leesplezier!
Gelezen door Lotte (13 jaar)