26.2.14

Sterren!



 Sterren!

Het gaat over een meisje en ze heet Sterre. Ze woont in het theater van haar ouders. Op school gaan ze een toneelstuk opvoeren. Met zang, en dans. haar beste vriendin, Doreen  krijgt de hoofdrol.  Maar opeens lijkt het wel of Doreen een nieuwe bff heeft! en kan ze haar ook niet  vertellen over die leuke jongen, Jim…
Ik vond het wel een leuk boek, vooral omdat het gaat over toneel, dans, je beste vriendin, en een leuke jongen. Het is in het verhaal een beetje druk, maar dat is ook wel best leuk.
Ik kon me heel goed inleven in de hoofdpersoon! Want als er iemand jou beste vriendin inpikt, ik weet precies hoe dat voelt. ik zat ook de hele tijd als er zo’n stukje is, waarbij er iets zielig was, zat ik ook me helemaal in te leven in wat er toen gebeurde.
Geloof ik het echt?
Ja! de schrijver had het echt een beetje zo echt mogelijk gemaakt. want als je je kan inleven dat je de hoofdpersoon bent, dan geloof je het vaak heel goed.
Ik vond de omslag erg leuk gedaan, en gemaakt, maar wat ik heel leuk vond, aan de voorkant, was dat er op de ramen ook echt hele geinige posters stonden. en wat ik ook heel geinig vond, was dat steeds als Sterre  door de gangen liep, gingen alle posters praten.
Wat me is bijgebleven is dat iemand dus Sterre’s beste vriendin inpikte en dat ze altijd met haar moeders lippenstift op de spiegel kladderd. Dat doe ik nu ook, maar dan met mijn EIGEN lippenstift. lol!
Zou ik anderen kinderen dit boek aanraden?
Ja! Het boek, gaat namelijk over liefde, en vriendschap, en je leert er ook heel veel van.

Simone Arts
Gelezen door Fleur (9 jaar)