3.5.12

Als flamingo's op het schoolplein staan (2)

Wendy Wunder


Dit boek gaat over een meisje Campbell dat ziek is.
De doktoren  zeggen dat ze niet meer beter kan worden.
Haar moeder gelooft in wonderen en neemt haar mee naar het plaatsje Promise. Iedereen daar denkt dat het plaatsje
betoverd is.
Campbell gelooft niet in wonderen.
Maar als er ineens een heleboel flamingo’s op een schoolplein staan en er paarse paardenbloemen groeien begint Campbell het wel een beetje vreemd te vinden.
Campbell gelooft ook niet in de liefde, maar dan komt ze Asher tegen, een leuke jongen uit het dorp.
Hoe kan het dat hij de hele tijd achter haar staat en hoe komt het dat ze brieven krijgt van een vriendin die er niet meer is???
Als je dit super leuke boek leest kom je dat allemaal te weten.

Dit boek is een super leuk maar ook best verdrietig.
Toen ik in dit boek begon, kon ik niet meer stoppen want je wil het gewoon uit lezen. Er gebeuren rare en mysterieuze dingen in, maar Campbell leeft gewoon als elk 16-jarig meisje.
Het is dus een best realistisch boek maar ook geheimzinnig!!!
Ik denk dat alle meisjes van 12 tot 15/ 16 dit een leuk en boeiend boek zullen vinden.
De voorkant is best meisjesachtig maar ook mysterieus; toen ik het zag dacht ik gelijk “dit boek wil ik lezen”.

“ ‘Wat is er mis met bloemen of een doos chocolaatjes?’ vroeg
Elaine . ‘ Je steelt mijn ezel en om het goed te maken breng je
me een flamingo?’
Maar hij is onweerstaanbaar,’ zei Asher , terwijl  hij Buddy (De flamingo)op schoot nam en deed of hij hem in zijn wang kneep.
Moet je zien ,’
Hij is het lelijkste beest dat ik ooit gezien heb.’
Ik weet het,’  zei Asher . ‘Maar hij is toch ook een van Gods schepselen.”

Gelezen door Annelinde.