22.3.12

Joris en de draak

Annemarie Bon en Sandra Klaassen


Er leefde een beeldschoon  meisje  genaamd
Morag.   Haar haar  was als  goud. Nu was er ook in dat land een moeras waar geen mens naar toe durfte te gaan. Alleen Brarn durfte dat wel. Hij gooide een kei in het moeras en het water begon te kolken en er verscheen een draak. De draak zei: ‘alleen de donder kan mij doden, voor mij is er gaan gevaar’. De draak doodde Brarn met zijn scherpe klauwen.
De draak zweefde vanaf dat moment elke nacht over het dorp. Hij joeg zelfs over het kasteel!

Heer artan  rende  naar het  moeras  en vroeg  aan  de  draak: ‘wat moeten we doen dat jij niet meer elke nacht over ons dorp vliegt?’ De draak antwoordde: ‘dan moeten jullie elke keer als het volle maan is mij een meisje brengen’.

Dat hoorde een jongen die Joris heette. Hij was de enige die de draak kon doden en trouwde met Morag.

Ik vond het boek heel spannend en heel leuk.  Zo spannend dat ik het niet in de avond uit wilde lezen maar overdag. En ook zo spannend dat ik niet kon stoppen omdat je wil weten of het joris lukt. Het mooie vond ik dat Joris dapper was en niet opgaf.

Gelezen door Ruby