30.9.11

Vango


Timothee de Fombelle

De buitenkant van het boek ziet er erg spannend uit met die man/jongen die tegen een Frans gebouw aanleunt en daarboven het woord 'Vango' met daaromheen een zeppelin. En vooral de kleuren rood/lichtblauw zijn erg mooi.
Het is erg goed geschreven, want de schrijver schrijft vlot en spannend. Er komen ook veel gesprekken in voor en die zijn heel realistisch. Er komt ook veel humor in voor, romantiek en avontuur.
Het verhaal speelt zich af in Frankrijk, Duitsland, Schotland, BraziliĆ«, op SiciliĆ« en in Rusland, in de jaren dertig van de twintigste eeuw.
De hoofdpersoon is Vango. Hij is 19 jaar en erg avontuurlijk. Je komt zijn hele levensverhaal aan de weet, vanaf zijn geboorte tot zijn 21ste jaar en daardoor leer je hem heel goed kennen. Vango wordt beschuldigd van moord door de Franse politie. Vango moet dan vluchten en hij gaat dan met een zeppelin van Schotland naar Braziliƫ met de hulp van dokter Eckner. Daar ontmoet hij ook Ethel, die verliefd op hem wordt en samen met hem vele avonturen beleeft.
Ik kon me heel erg inleven in Vango, want ik houd zelf ook heel veel van avontuur en ik houd ook van reizen.
Ik vind het boek spannend en avontuurlijk, maar ook humoristisch. Ik kijk heel erg uit naar het tweede deel van Vango.

Gelezen door Gillis