20.2.16

Mijn broer is een superheld (2)



http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/6-t-m-9-jaar/mijn-broer-is-een-superheld


 Ik heb nu het boek Mijn broer is een superheld gelezen. Dit is een boek over een jongen van 11 (Luuk) die jaloers is omdat zijn broer van 14 (Zack) een superheld is. Op een dag wordt Zack ontvoerd en moet Luuk hem gaan redden. Als dat niet binnen 2 uur lukt, verplettert een komeet de aarde. Dit wordt door de president van de verenigde staten op alle schermen in de wereld verteld. Luuk houdt erg van strips maar vindt het nu super spannend om zelf de held te moeten spelen en zijn broer te gaan redden.
Het is een heel leuk boek. Ik moest af en toe hardop lachen, bijvoorbeeld over het verhaal over wat er met een vriend van Luuk op superhelden kamp gebeurde. Het was aan het eind best spannend. Het is echt een aanrader, erg grappig en het leest heel lekker. Je hebt er ook een tijd plezier van, want het heeft ongeveer 300 bladzijden.

Gelezen door Hein (9 jaar)