3.10.13

Kelderkind (2)

Kristien Dieltiens, schrijfster van:
Kelderkind

17 jaar
204 maanden
887 weken
6209 dagen
149022 uren
8941320 minuten
536497200 seconden
Zolang heeft Kaspar Hauser niet geweten
Wie hij was
Wat hij was
Of er nog meer van hem waren
Het enige wat hij wist
Was Vaterman
Er werd van hem gevraagd om van de wereld te verdwijnen
En dat was wat er gebeurde
Tot 1828
“Kelderkind” is een ontroerend boek van een ongekend kaliber, zo goed opgebouwd. Ik zou het omschrijven als een misdaadroman. Met bloed, maar niet veel.
Het was een mooi boek om te lezen, omdat alle personages zo tekenend waren.
Het duurde voor mij lang voordat ik het niet meer wilde neerleggen en pas bij bladzijde 275 begon het mij te dagen hoe het verhaal in elkaar zat, maar daarna werkte het erg verslavend.
Het boek is vrij ingewikkeld, want er gebeurt veel tegelijk omdat je het leven van twee personages volgt.
Daarom zou ik er pas aan beginnen als je een jaar of 13 bent. Schrijf dan ook alle hints, tekens, tijden en gebeurtenissen op, want dan heb je volgens mij veel eerder door hoe het verhaal in elkaar steekt.
“Kelderkind” is een heel ingenieus boek voor jongens en meiden, dat op het eind heel erg ontroerend wordt. Een boek voor mensen die makkelijk lezen en van moeilijke boeken houden.
Ik heb het met veel plezier gelezen en zou het zo nog een keer doen.

Gelezen door Lukas (13 jaar)